A sportról az átlagembernek először a testmozgás, valamilyen sportág, a versenyzés vagy az egészség jut eszébe. A sportolókat pedig sokan egy testépítő alkatú, csupa izom sportoló képével azonosítják, pedig korántsem így van.
Tréning zárszó
A közelmúltban a Zalai 76 Motoros Egyesület és a helyi rendőrkapitányság közreműködésével motoros rendezvényt tartottak Zalaegerszegen. Az esemény célja a biztonságos és felelősségteljes motorozás népszerűsítése volt a motoros társadalom körében.
A tréning a motorozás különböző aspektusait fedte le, mint például a manőverezési technikákat, a fékezési módszereket, a védekező vezetési taktikát és a veszélyelkerülési stratégiákat. A résztvevők tapasztalt oktatóktól tanulhattak, akik széleskörű ismeretekkel rendelkeznek a motorkerékpár-biztonsági gyakorlatokról. Az oktatók személyre szabott visszajelzést adtak minden résztvevőnek, így erősségeik és gyengeségeik alapján fejleszthetik motorozási képességeiket.
A tréning egyik kulcsfontosságú szempontja volt, hogy hangsúlyozzuk a megfelelő védőfelszerelés viselésének fontosságát motorozás közben. Sisak, kesztyű, kabát, nadrág, csizma vagy egyéb védőruha viselése jelentősen csökkentheti a sérülések súlyosságát, ha motorozás közben baleset történik.
A motorosok műszaki készségeinek fejlesztésén és a biztonsági intézkedések előmozdításán túl a motorkerékpárok közúti üzemeltetése során az ehhez hasonló események lehetőséget biztosítanak a motorosok számára, hogy kapcsolatba lépjenek másokkal, akik hasonló érdeklődési körrel rendelkeznek. Nem titok, hogy a motorozás nem csak egy hobbi, hanem egy életstílus, amely egyedülálló kötelékeket teremt az emberek között világszerte.
Összességében az ehhez hasonló rendezvények szervezése segít felhívni a figyelmet a biztonságos motorkerékpár-használatra azáltal, hogy foglalkozik a motorosok kockázatos viselkedésével kapcsolatos gyakori aggodalmakkal, amelyek mind magukat, mind a közlekedés többi résztvevőjét szükségtelenül veszélybe sodorhatják. A rendőrség, polgárőrség és a motoros egyesületek közötti együttműködés kétségtelenül előnyös a kifejezetten motorkerékpáros balesetek miatti halálos kimenetelű halálesetek számának csökkentésében egy adott területen a fokozott oktatási erőfeszítések révén azokban a közösségekben, ahol az ilyen tevékenységek rendszeresen zajlanak!
Egy kis érdekesség…
Egy kis érdekesség a tréninggel kapcsolatban.
A regisztrációs felület 2023.03.26 – 2023.04.13 között fogadta a jelentkezők adatait ez időben 144-en regisztráltak. Napi bontásban és földrajzi eloszlását a táblázatok tartalmazzák. 20 fő kísérő érkezését is jelezte.
Alibánfa | 1 | Molnaszecsőd | 4 | 2023.03.26 | 31 | ||
Alsópáhok | 1 | Murakeresztúr | 1 | 2023.03.27 | 23 | ||
Babosdöbréte | 1 | Nádasd | 1 | 2023.03.28 | 6 | ||
Badacsony | 1 | Nagykanizsa | 6 | 2023.03.29 | 23 | ||
Bagod | 3 | Nagykapornak | 3 | 2023.03.30 | 18 | ||
Bak | 3 | Nagylengyel | 2 | 2023.03.31 | 9 | ||
Balatonkeresztúr | 1 | Nagypáli | 3 | 2023.04.01 | 4 | ||
Balogunyom | 2 | Nemeshetés | 1 | 2023.04.02 | 3 | ||
Becsehely | 1 | Pálfiszeg | 2 | 2023.04.03 | 4 | ||
Bocfölde | 1 | Raposka | 1 | 2023.04.04 | 1 | ||
Celldömölk | 1 | Rezi | 1 | 2023.04.05 | 3 | ||
Cserszegtomaj | 3 | Rum | 1 | 2023.04.06 | 4 | ||
Csolnok | 1 | Sárvár | 1 | 2023.04.07 | 1 | ||
Gellénháza | 2 | Sorokpolány | 1 | 2023.04.08 | 2 | ||
Graz | 1 | Söjtör | 2 | 2023.04.09 | 2 | ||
Gyál | 1 | Szeleste | 1 | 2023.04.10 | 2 | ||
Gyenesdiás | 7 | Szombathely | 7 | 2023.04.11 | 3 | ||
Hévíz | 5 | Telekes | 1 | 2023.04.12 | 4 | ||
Keszthely | 8 | Teskánd | 2 | 2023.04.13 | 1 | ||
Kiskutas | 1 | Vasszécseny | 2 | ||||
Kisrákos | 1 | Zalaegerszeg | 40 | ||||
Lábod | 1 | Zalaháshágy | 1 | ||||
Lenti | 3 | Zalakaros | 2 | ||||
Lovászi | 1 | Zalalövő | 1 | ||||
Lövő | 1 | Zalaszabar | 1 | ||||
Magyarnádalja | 2 | Zalaszentgrót | 1 | ||||
Mecsér | 1 |
04.15.-e reggel 7 óráig 28 fő mondta le a részvételt e-mailben, 6 fő pedig telefonon.
Köszönet!
Kedves Résztvevők!
Gratulálunk, hogy sikeresen probléma nélkül teljesítették az idei motoros vezetéstechnikai tréninget! Reméljük, hogy az elmúlt években a tréningek során megszerzett tudásotok segítségével még biztonságosabban tudják majd használni motorjaitokat a közúti közlekedésben.
Az elmúlt időszakban nagy megtiszteltetés volt számunkra, hogy a Zalai 76-os Motoros Egyesület tagjaiként veletek együtt gyakorolhattunk ezeken a tréningeken. Sajnálom, hogy ezen formában ez az utolsó alkalom volt, emellett hálás vagyok, hogy ma a rossz időjárás ellenére is itt voltatok.
Egyesületünk tagjai évről évre maximális oda figyeléssel készültek ezekre az alkalmakra, köszönik nektek mint résztvevőknek, hogy fegyelmezett részvételetekkel nagyban hozzájárultatok a tréningek sikeréhez.
Külön köszönet a Horváth Lászlónak alezredes Úrnak a éveken át tartó áldozatos munkájukért, a Rendőr motorosnak és oktatóknak a tudásuk átadásáért, a Polgárőr és a Kadét segítők munkájáért amit a tréningek során végeztek. Köszönet a helyszíneket biztosító vállalkozásoknak.
Reméljük azonban, hogy a jövőben is találkozunk, és továbbra is biztonságosan motorozhatunk együtt.
Még egyszer köszönjük, hogy részt vettek a tréningeken, mert a legfontosabbak mégiscsak ti voltatok, jó szerencsét kívánunk mindannyiótoknak a jövőbeni motorozásokhoz!
Üdvözlettel, a Zalai 76-os ME tagjai.
Balesetmentes motorozást!
ÖSSZEFOGÁS AZ ÉLETÉRT
Az Országos Rendőr-főkapitányság, a Heim Pál Országos Gyermekgyógyászati Intézet, és az Országos Kórházi Főigazgatóság közös sajtótájékoztatót tartott Budapesten az intézet egyik vizsgálójában, a biztonsági öv és a gyermekülés használatának fontosságáról.
A Magyar Rendőrség CSAT(T)LAKOZZ! elnevezéssel országos kampányt indított, amelyben felhívja a figyelmet a biztonsági öv és a gyermekülés helyes használatára, azok megkérdőjelezthetetlen fontosságára. A kampányhoz a gyermekbaleseti- és sürgősségi ellátás fejlesztése kiemelt kormányzati programot vezető Heim Pál Országos Gyermekgyógyászati Intézet is csatlakozott, hiszen közös cél az emberi élet, a testi épség és az egészség megóvása.
A tájékoztatón Óberling József r. ezredes, az Országos Rendőr-főkapitányság Közlekedésrendészeti Főosztály vezetője elmondta, hogy a biztonsági öv a mai napig az autók legelterjedtebb és legfontosabb biztonsági, utasvédelmi berendezése, és minden más – a jármű utasterében alkalmazott – passzív biztonsági megoldás alapja (mint pl. a légzsák, övfeszítő, gyermekbiztonsági rendszer). A biztonsági öv használati arányának felmérése – az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság megbízásából – a közelmúltban fejeződött be, és az adatok alapján a helyzet aggasztó. Magyarországon az övhasználati hajlandóság aránya jelentősen elmarad a legfejlettebb közúti közlekedésbiztonsággal rendelkező európai országokban tapasztalható állapotoktól. A felmérés alapján az övhasználati hajlandóság az elmúlt években nem javult, az első ülésen ülők 88 %-a, a hátsó utasok 57 %-a használja a biztonsági övet, mely mellett az is aggasztó, hogy a gépjárműben utazó gyermekek közül 10-ből átlagosan 4, megfelelő védelem nélkül vesz részt a közlekedésben.
Magyarországon 1976. január 1-je óta kötelező a biztonsági öv használata a gépjárművekben, 1994 óta pedig a hátsó ülésen ülőknek is kötelező övet csatolni lakott területen kívül és belül is egyaránt. A tapasztalat azt mutatja, hogy a fentiekkel a közlekedők többsége tisztában van, azonban mégsem használják ezeket a passzív biztonsági eszközöket.
A 2021-es statisztikai adatok azt is kimutatták, ha a gépjárműben utazók közül 10%-kal többen kötötték volna be magukat, akkor 65 ember nem halt volna meg közlekedési baleset során, ennyien hazatérhettek volna a családjukhoz.
A biztonsági öv – egy balesetben játszott – életmentő szerepét számtalan tanulmány és a statisztikák is igazolják. Egy közlekedési balesetben a biztonsági övet használók túlélési esélye nagyságrenddel magasabb az öv becsatolását mellőző közlekedőkhöz képest. Övet használva a sérülések súlyossága is alacsonyabb, sőt egyes esetekben a sérülés akár el is kerülhető.
Az idei évben már két alkalommal tartott a rendőrség Magyarország egész területén a passzív biztonsági eszközök – a biztonsági öv, a gyermekbiztonsági rendszerek és a bukósisak – szabályszerű használatára irányuló közúti ellenőrzés-sorozatot. Első alkalommal 2023. február 13. és 19. között, amelynek során a rendőrök 13 973 alkalommal tapasztalták a biztonsági öv használatának elmulasztását, túlnyomórészt – 10 971 esetben – a járművezető nem kapcsolta be a biztonsági övét. A gyermekbiztonsági rendszert 228 esetben nem használták, míg 30 motorkerékpáros/segédmotoros kerékpáros bukósisak nélkül közlekedett. Második alkalommal 2023. március 6. és 12. között, amelynek során sajnálatos módon emelkedett a jogsértést elkövetők száma. Ezalatt az egy hét alatt 20 378 esetben tapasztalták azt a rendőrök, hogy valaki biztonsági öv nélkül közlekededett, amelyből ismételten a járművezetők voltak a legtöbben (15 974 fő). Az egyéb jogsértések száma is emelkedett, a gyermekbiztonsági rendszert 296 esetben nem használták, míg 79 motorkerékpáros /segédmotoros kerékpáros közlekedett bukósisak nélkül.
Dr. Nagy Anikó, a Heim Pál Országos Gyermekgyógyászati Intézet főigazgató főorvosa elmondta, hogy az intézet egy azon kiemelt intézetek és gyermekellátók között, akik az országban a legmagasabb szinten fogadják és gyógyítják a balesetekben súlyosan sérült gyermekeket. A figyelemfelhívó kampánynak aktív részesei kívánnak lenni, mert naponta szembesülnek azzal, hogy milyen állapotban kerülnek be hozzájuk a gyermekek, akik egyáltalán túlélik a baleseteket. Szomorúnak tartotta azt a tényt, hogy ma, a 21. században, a modern autók és gyermekülések számtalan, és életkorhoz igazodó lehetőségének ellenére még mindig életüket vesztik a gyermekek, vagy élethosszig tartó nyomát viselik a testükön a közlekedési balesetnek. Az orvosok, ápolók mindent megtesznek azért, hogy megmentsenek mindenkit, de sajnos a legmodernebb orvosi technika és tudás sem tud mindig segíteni… pedig a biztonsági övet csak pár másodperc bekapcsolni.
Az intézet Módszertani Igazgatósága által készített elemzések azt mutatják, hogy a közlekedési balesetek következtében történő halálozás döntően a 15-19 éves középiskolások körében következik be és elsősorban fiúk érintettek. Egy éves kor alatt majdnem annyi gyermeket veszítenek el, mint 1-14 éves kor közöttieket összesen. Ez azért is ilyen kirívó, mert sok szülő a hátsó ülésen kézben tartva utazik a gyermekével, nem rögzítik magát a biztonsági ülést sem, a babahordozókat csak úgy beteszik a hátsó ülésre, vagy az első ülésre, ahol a légzsák menthetetlen állapotot okoz a baleset következtében.
A Heim Pál Országos Gyermekgyógyászati Intézet főigazgatójaként, valamint az országos gyermekbaleseti- és sürgősségi ellátó kórházak nevében minden szülőt arra kért, hogy óvják gyermekeik életét, minden utazás alkalmával használjanak és megfelelően rögzítsék az autós biztonsági gyermeküléseket, hogy a sérülések és halálesetek elkerülhetőek legyenek.
Külön kéréssel fordult a fiatal generációhoz is, és azt kérte vigyázzanak magukra, kössék be az övet minden utazás alkalmával és figyeljenek testvéreikre is, ha ezt a szülők nem teszik meg. Akkor se csatolják ki magukat, amikor már csak pár méterre vannak az otthonuktól.
Kiemelte, „ha vigyázunk egymásra és figyelünk önmagunkra, akkor családok, és generációk jövőjét tudjuk szebbé, boldogabbá és teljessé tenni. „CSAT(T)LAKOZZ!”-atok hozzánk, és mentsünk meg együtt minden gyermeket!”
Jenei Zoltán, az Országos Kórházi Főigazgatóság (OKFŐ) vezetője kihangsúlyozta, hogy egyszerre fájdalmas és elgondolkoztató olyan gyermekeket ellátni a kórházainkban, akik felelőtlen magatartás miatt szenvedtek megelőzhető, súlyos sérüléseket. Az ilyen balesetek a gyermekek későbbi életére nézve beláthatatlan következményekkel járnak és a környezetük is egy életen át viseli ennek terheit. Éppen ezért az OKFŐ nemcsak támogatja a most induló kezdeményezést, hanem felkéri az általa irányított megyei és országos intézményeket, hogy csatlakozzanak ehhez az együttműködéshez.
Forrás: https://www.police.hu/hu/hirek-es-informaciok/baleset-megelozes/kampanyok/osszefogas-az-eletert
Fontos információk a 2023-as tréninggel kapcsolatban
Kedves Motoros Barátaink!
Köszönjük, hogy regisztrációtokkal megtiszteltek bennünket és részt kívántok venni Motoros Vezetéstechnikai Tréningünkön. Idei évben a fő helyszín a Zalaegerszegi Alsóerdei Élmény és Kalandpark területe, Zeg, Alsóerdei út 0116/1 https://asep.hu/ Ide várunk Benneteket 04.15.-én 8.00 – 08.45-ig megérkezni.
Itt hívom fel figyelmeteket, hogy nem készítünk előre csoportbeosztást de akik szeretnék a nap folyamán együtt motorozni kérjük az együtt érkezést, egyszerre belépést, mert itt dől el a csoportba sorolás. Ez a Park lesz a fő helyszín, ezenkívűl még a Volánbusz Zrt Zrínyi uti telephelye és a Teskándi Vasútállomás aszfaltos burkolatú területé lesz feladatmegoldás.
A helyszínenkénti feladatokról az instruktoroktól kaptok tájékoztatást. Minden csoportnak lesz Egyesületünk részéről 2 vezetője, ők fognak gondoskodni a helyszínekre történő pontos érkezésekről és a városon belüli közlekedésről, emiatt az ő utasításaik pontos betartását kérem. A pontokon továbbá Rendőr főtisztek, Motoros rendőrök és polgári segítők is lesznek, akik az adott pontok feladataiért és biztonságáért felelnek. Helyszínenként 60-70 perc áll csapatonként a rendelkezésre. A tréning 2 helyszínén készíthettek saját fénykép illetve videó felvételeket.
„A VOLÁNBUSZ ZRT. Zalaegerszeg Zrínyi út 99.sz alatti járműfenntartási telephelyén a telephely rendjének és a tartózkodási szabályok (beleértve kiemelten: a telephelyeinken érintő fénykép- és videofelvétel készítési tilalmat) maradéktalan betartása mellett a tervezett eseményt illető belépéseket és tartózkodást a Biztonsági Igazgatóság támogatásával, engedélyezem.” -tehát itt tilos a felvételek készítése.
A megnyitó után, a tréning megkezdése előtt szeretnénk egy komplett csoportképet is készíteni, amit majd elértek az Egyesület honlapján https://www.zala76me.hu/ illetve Facebook oldalán https://www.facebook.com/zalai76me/
Az ebéd egységesen 13.00 -13.50 közt a Napfény étteremben kerül lebonyolításra, itt kérjük a motorok parkolóban történő nagyon rendezett elhelyezését. Fizetés egyénileg az étteremben.
Az esemény zárása 14.00-kor a megnyitó helyszínén így mindenki időben hazaér.
A tréningenen mindenki saját felelősségére vesz részt, ahol egész nap folyamán kérjük a közlekedési szabályok maradéktalan betartását. Elvárjuk a tréningre műszakilag és törvényileg megfelelő járművekkel való megjelenést amit eső esetén is megtartásra kerül, hisz eső bárhol bármikor az év folyamán elkaphat bennünket.
Tisztelettel várunk Benneteket!
Baráth Miklós Elnök
+3630-9477-552
Zalai 76-s Motoros Egyesület
Zala megyei motoros vezetéstechnikai tréning 2023.
Ha szereted a motorozást és szeretnél még magabiztosabbá válni a közlekedésben, akkor ne hagyd ki a zalaegerszegi motoros vezetéstechnikai tréninget!
Időpont: 2023. április 15., reggel 8 órakor
Helyszín: Alsóerdei Szabadidőpark
A Zalai 76-os Motoros Egyesület, Zala Megyei Rendőrség és a Zala Megyei Baleset Megelőzési Bizottsággal közös szervezésében megvalósuló tréningünkön tapasztaltabb oktatók segítségével fejlesztheted a motorozásodat. Megtanulhatod, hogyan reagálj váratlan helyzetekre az úton, hogyan kerüld el az akadályokat, és hogyan vezess biztonságosan a kanyarokban.
Csatlakozz hozzánk a zalaegerszegi motoros vezetéstechnikai tréningen, és légy te is magabiztosabb és biztonságosabb motoros a jövőben! Ne habozz, jelentkezz még ma!
https://www.facebook.com/events/737716884470014?ref=newsfeed
Zala megyei motoros vezetéstechnikai tréning 2022
XII. Zalai Vezetéstechnikai tréning Zalaegerszegen a járműipari tesztpályán. (Motorosoknak!)
Érkezés 08:00 kezdés 9:00.
Facebook: https://fb.me/e/1GGbY8YhQ
Online regisztráció: https://forms.gle/fe2XuRCkhh8pink4AIdén nagyobb érdeklődésre számítunk a covidos időszak után, így a létszám miatt sajnos segédmotoros kerékpárral érkezőket ebben az évben nem áll módunkban fogadni. Megértéseteket kérjük!
Ahonnan érkeztek: